16 Temmuz 2007 Pazartesi

Küçük Kutup Ayısı - Hans de Beer / Beyaz Balina Yayınları


Hans de Beer'in "Küçük Kutup Ayısı" serisi yedi kitaptan oluşuyor. Ben, bizde olan üç kitabından bahsedeceğim. Her kitapta arkadaşlığı, yardımlaşmayı anlatan yazar aynı zamanda kitabın resimlerini de çizmiş. Kesinlikle çok güzel resimler ve hikayeler. Hala piyasadayken alınmasında fayda var.

Küçük Kutup Ayısı, Beni Eve Götür!'de, babasının ona 'dünyada okyanustan daha güzel birşey yoktur' diye anlattığı kaplan Sasha'nın, kaybolmasını, küçük kutup ayısı Lars'ın ona yardım etmesini, eve dönüş yolculuğundaki serüvenini ve arkadaşlıklarını anlatıyor.

Küçük Kutup Ayısı ve Köpek Yavrusu'nda yine Lars, kaybolmuş bir köpek yavrusuna yardım ediyor. Yolda avcılarla kaşılaşılınıyor. Köpekler önce Lars'a hırlıyor sonra yavru köpeği kurtardığı için ona minnetlerini sunuyorlar. Ve köpek yavrusu Floe Lars'dan ayrılırken onu hatırlaması için tasmasını hediye ediyor. Buzlarla kaplı kuzey kutbunda geçen sıcacık bir hikaye..

Küçük Kutup Ayısı ile Cesur Küçük Tavşan'da ise, korkak, ürkek bir tavşanın zor durumda kalan Lars'a yardımı anlatılıyor. Kutup merkezinin çöplüğünde her zaman çok güzel yiyecekler bulan Lars, tavşan Hugo'yu oraya yemeğe davet ediyor, korkan tavşan önce itiraz ediyor, sonra kabul ediyor. Lars merakına yenilip kutup merkezine girince başı biraz derde giriyor ve Hugo onun oradan kurtulmasına cesurca yardım ediyor.

Kitabın üzerinde "4 yaş ve üzeri" yazıyor ancak biz 2,5 yaştan itibaren okuyoruz. Büyük boy, kuşe kağıt. 3-4 lira civarı.

Hiç yorum yok: