17 Ağustos 2007 Cuma

Kağıt Kuş - Arcadio Lobato, Emilio Urberuaga / Milliyet Yayınları


En sevdiğim öykü kitaplarından biri. Kitapçıya gittiğimde, tesadüfen, eski kitapları koydukları (attıkları mı demeliydim) bikaç kutuyu eşelerken buldum bu kitabı. Belki hala bazı kitapçılarda bulunabilir, bulursanız almanızı da tavsiye ederim.

Bir ressam kızının doğumgünü için ona bir "kuş" resmi çizer. Ve çizerken "ona öyle güzel bir kuş resmi çizeceğim ki, tıpkı gerçek gibi duracak" der. Bunu duyan kağıt kuş, ressam odadan çıktıktan sonra uçma serüvenine başlar. Ona kargalar, serçeler, baykuş, kırlangıçlar.. yardım eder ama aşağı doğru (düşerek) uçar yukarı doğru uçmayı bir türlü beceremez, çok üzülür. Uçmayı, sanat eseri olmaya tercih eder, ancak hüsrana uğrar tam da bu sırada bir sürpriz olur, ressam kağıt kuşu bir uçurtma haline getirir..

3 liraya almıştım sanırım. Galiba eskiden daha güzel hikaye kitapları vardı. Şimdiyse daha çok yaratılan figürler üzerine hem oyuncaklar yapılıyor, hem cd'ler, hem de kitaplar. Seçim şansımızın kalmayışı, kalitenin düşmesi ve yüksek fiyatlar hepsinden şikayetçiyim :)

2 yorum:

Melih DEĞİRMENCİ dedi ki...

Merhaba ben melih değirmenci, sınıf öğretmeni ve drama eğitmeniyim, bu öyküyü aradım ve bulamadım, yazınız 3 yıllık ama eğer bunu okursanız lütfen benimle iletişim kurun bu öykü kitabına ihtiyacım var. aradım bulamadım hiç bir yerde:) melih_degirmenci@hotmail.com

Unknown dedi ki...

Meraba kardeşimin en sevdiği kitaptı bu hep okurdum. Yıllardır bakıyorum bulamıyorum taşınırken kaybolmuştu. Doğum günü yaklaşıyor tekrar bir bakayım dedim eğer satmak isterseniz iletişim kurar mısınız? teşekkür